פעילויות יחסי ציבור, אירועי חברה וקידום מכירות
יחסי ציבור (PR – Public Relations) הינו תחום פעילות בענף תקשורת המונים, שמטרתו המרכזית היא להשפיע על דעותיו של קהל הציבור במטרה להשיג מוניטין חיובי לעסק, מוצר, מותג, אדם או רעיון כלשהו. היחצן, הינו האדם אשר מייצר עבור אמצעי התקשורת השונים את אותו מידע רלוונטי, במטרה להשפיע על מודעות הציבור ודעותיו. אמצעי התקשורת השונים וכלי המדיה, מהווים כלי עבודה באמצעותו מתבצעת עבודת יחסי הציבור.
בניגוד לפעילות עולם הפרסום, ענף יחסי ציבור מתבסס על יחסיו האישיים עם עיתונאים ואנשי תקשורת בתחום. עבודת היחצן מנסה להשפיע על העיתונאי לפרסם כתבה אוהדת או מידע שיווקי חיובי על הלקוח שלו.